„ Daj, daj, daj, poproś ” Gary Vaynerchuk

Ekonomia wdzięczności to nic innego, jak daj, daj, daj, poproś. Jak to działa? Najprościej byłoby mi teraz odesłać czytelnika do lektury książki „Ekonomia wdzięczności” Garego Vaynerchuk’a, by zagłębić się w kopalnię wiedzy i przykładów, które przytacza autor.

Jednak zaoszczędzę streszczania książki i odniosę się do swojego przykładu. Niemniej odsyłam do lektury wzmiankowanej wyżej „Ekonomii wdzięczności„, bo zaiste jest z czego czerpać.

Od jakiegoś czasu przymierzałam się, by rozwinąć swoją działalność w mediach społecznościowych.  Najbardziej oczywiście zależało mi, by nauczyć się sprzedawać swoje produkty i usługi poprzez Facebook, Instagram, czy YouTube. Do tej pory bowiem praktykuję głównie metody sprzedaży bezpośredniej.

Jeśli idzie o najlepszych sprzedawców poprzez media społecznościowe w Polsce, niewątpliwie taką osobą jest Marcin Osman. W dodatku jest on praktykiem ekonomii wdzięczności. Marcin produkuje niesamowite ilości treści z zakresu sprzedaży w mediach społecznościowych i prowadzenia biznesu, bo to akurat mnie najbardziej interesuje i dzieli się tą wiedzą ZA DARMO. Na Facebooku, Instagramie, czy YouTubie znajdują się merytoryczne, konkretne i sprawdzone treści, które natychmiast można zaimplementować i wdrożyć do swojego biznesu. I po tę wiedzę można sięgnąć ZA DARMO.

Ja zaczęłam korzystać z tych treści i wdrażać do swojej działalności, a tym samym do sprzedaży swoich produktów i usług. Niektóre strategie sprzedaży wdrażam w 100% tak, jak przedstawił to Marcin, niektóre modyfikuję i wprowadzam na swój własny sposób. Dodam, że daleko mi do bycia orłem w kwestiach technicznych, czy technologicznych, ale uczę się i powoli, krok po kroku wdrażam te treści. I to naprawdę działa. Robię to świadomie od dwóch tygodni i sprzedaję swoje usługi i produkty w branżach: fashion i edukacyjnej, w których działam.

Gdzie w tym jest ekonomia wdzięczności?

Otóż, kiedy sięgam po wiedzę, którą Marcin Osman udostępnia i dzieli się za darmo, jestem mu za nią ogromnie wdzięczna. I dlatego z ogromną przyjemnością kupuję i płacę za jego książki: „Sprzedawaj więcej”, „Biznes ci ucieka”, „Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie” z których biorę więcej.

Sięgam też po inne książki z wydawnictwa Osmpower, którego właścicielem jest Marcin Osman. I tak w moim posiadaniu znalazły się mega praktyczne i do zastosowania od już następujące pozycje: 

Gary Vaynerchuk „Zapytaj Garego”

Gary Vaynerchuk „Ekonomia wdzięczności”

Kamila Kruk „Kim jesteś?”

Felix Dennis „Jak zarobić duże pieniądze”

Lori Greiner „Wymyśl, sprzedaj, zarób”

Neil Patel, Patrick Vlaskovits, Jonas Koffler „Filozofia hustle”

Steven Pressfield „Do roboty”

Dawid Dudek, Kamila Kruk, Marcin Osman „Przedsiębiorca w podróży”

Todd Henry „Kreatywność na zawołanie”

I zgodnie ze swoją zasadą, którą praktykuję od lat, ale także z zasadą wydawnictwa Osmpower CZYTAM i DZIAŁAM.