Czym się kierujesz zakładając markę odzieżową?

To pierwsze pytanie, które przychodzi mi do głowy, kiedy proszona jestem o konsultacje w zakresie rozwoju marki.

Tuż za nim pojawia się kolejne:

Jaka intencja przyświeca tworzonej działalności?

I dopiero szczere odpowiedzi na te pytania nadają sens dalszej współpracy.

Czy jesteś projektantem, czy jesteś pasjonatem mody, który pragnie stworzyć markę odzieżową odpowiedz sobie szczerze, co motywować cię będzie do jej prowadzenia.

Bo prowadzenie i tworzenie to zupełnie dwie różne sprawy.

Mnie bliskie jest prowadzenie, bo w tym zakresie mam prawie ponad 13-letnie doświadczenie w różnych obszarach firmy modowej. A na te obszary składają się m.in. zakupy, negocjacje kupieckie, wyszukiwanie dostawców, podwykonawców, a za tym idące targi, lokowanie produkcji, logistyka i wiele innych aspektów operacyjnych pozwalających ujrzeć światło dzienne produktowi.

Inspiracje

Na początek podzielę się z Tobą wiedzą, skąd ja, jako kupiec czerpałam inspiracje jeśli idzie o trendy w modzie.

Korzystałam z profesjonalnych i płatnych stron online:

WGSN

Trendstop

Fashion Snoops

EDIT

Stylus

Z bezpłatnych stron online takich, jak:

The Cool Hunter    

Cool Hunting          

Style.com

Fashionising

Trendwatching

Patternbank

A także z trendbooków, biur stylu takich, jak:

Peclers         

Nelly  Rodi

Promostyl

Promostyl. Style-Vision

MudPie

Trend Union

To w głównej mierze zanim jako kupiec wybrałam się na targi.

Inspiracje
Wyjazd na targi to nieodzowny must have każdego Kupca Mody

Poniżej przedstawiam najważniejsze branżowe targi modowe w Europie:

•  PREMIERE VISION, Paryż – tkaniny

•  TEXWORLD, Paryż – tkaniny

•  BREAD & BATTER, Berlin  – moda młodzieżowa, uliczna, dziecięca  i  sportowa

•  PANORAMA, Berlin

•  SEEK, Berlin – młode ciekawe marki

•  ISPO, Monachium –  moda sportowa

•  PITTI IMAGINE UOMO, Florencja – moda męska

•  PITTI IMAGINE BIMBO – moda dziecięca

•  WHO’S NEXT, Paryż – interesujące, oryginalne marki

•  PREMIERE CLASSE, Paryż – akcesoria dla kobiet

•  MODE CITY, Paryż – stroje kąpielowe i bielizna

•  SALON INTERNATIONAL DE LA LINGERIE, Paryż – bielizna

•  MICAM, MIPEL, Mediolan – obuwie, torebki, akcesoria

•  PREMIUM, Berlin – moda damska i męska dobrej jakości

•  CPH, Kopenhaga – moda dla nowoczesnego społeczeństwa

•  PURE, Londyn – moda damska

•  CPM, Moskwa – rekomendowane najlepsze targi branżowe w Rosji

Trendy, targi, wybór tkanin, dodatków, czy towarów gotowych to tylko początek tworzenia kolekcji. O następnych krokach opowiem w kolejnym wpisie.

Jeśli widzisz w tym wartość to proszę udostępnij lub poleć znajomym, którzy prowadzą biznes modowy.

Z wdzięcznością,

Iwona Pawłowska