Czym się kierujesz zakładając markę odzieżową?
To pierwsze pytanie, które przychodzi mi do głowy, kiedy proszona jestem o konsultacje w zakresie rozwoju marki.
Tuż za nim pojawia się kolejne:
Jaka intencja przyświeca tworzonej działalności?
I dopiero szczere odpowiedzi na te pytania nadają sens dalszej współpracy.
Czy jesteś projektantem, czy jesteś pasjonatem mody, który pragnie stworzyć markę odzieżową odpowiedz sobie szczerze, co motywować cię będzie do jej prowadzenia.
Bo prowadzenie i tworzenie to zupełnie dwie różne sprawy.
Mnie bliskie jest prowadzenie, bo w tym zakresie mam prawie ponad 13-letnie doświadczenie w różnych obszarach firmy modowej. A na te obszary składają się m.in. zakupy, negocjacje kupieckie, wyszukiwanie dostawców, podwykonawców, a za tym idące targi, lokowanie produkcji, logistyka i wiele innych aspektów operacyjnych pozwalających ujrzeć światło dzienne produktowi.
Na początek podzielę się z Tobą wiedzą, skąd ja, jako kupiec czerpałam inspiracje jeśli idzie o trendy w modzie.
Korzystałam z profesjonalnych i płatnych stron online:
WGSN
Trendstop
Fashion Snoops
EDIT
Stylus
Z bezpłatnych stron online takich, jak:
The Cool Hunter
Cool Hunting
Style.com
Fashionising
Trendwatching
Patternbank
A także z trendbooków, biur stylu takich, jak:
Peclers
Nelly Rodi
Promostyl
Promostyl. Style-Vision
MudPie
Trend Union
To w głównej mierze zanim jako kupiec wybrałam się na targi.
Wyjazd na targi to nieodzowny must have każdego Kupca Mody
Poniżej przedstawiam najważniejsze branżowe targi modowe w Europie:
• PREMIERE VISION, Paryż – tkaniny
• TEXWORLD, Paryż – tkaniny
• BREAD & BATTER, Berlin – moda młodzieżowa, uliczna, dziecięca i sportowa
• PANORAMA, Berlin
• SEEK, Berlin – młode ciekawe marki
• ISPO, Monachium – moda sportowa
• PITTI IMAGINE UOMO, Florencja – moda męska
• PITTI IMAGINE BIMBO – moda dziecięca
• WHO’S NEXT, Paryż – interesujące, oryginalne marki
• PREMIERE CLASSE, Paryż – akcesoria dla kobiet
• MODE CITY, Paryż – stroje kąpielowe i bielizna
• SALON INTERNATIONAL DE LA LINGERIE, Paryż – bielizna
• MICAM, MIPEL, Mediolan – obuwie, torebki, akcesoria
• PREMIUM, Berlin – moda damska i męska dobrej jakości
• CPH, Kopenhaga – moda dla nowoczesnego społeczeństwa
• PURE, Londyn – moda damska
• CPM, Moskwa – rekomendowane najlepsze targi branżowe w Rosji
Trendy, targi, wybór tkanin, dodatków, czy towarów gotowych to tylko początek tworzenia kolekcji. O następnych krokach opowiem w kolejnym wpisie.
Jeśli widzisz w tym wartość to proszę udostępnij lub poleć znajomym, którzy prowadzą biznes modowy.
Z wdzięcznością,
Iwona Pawłowska
Już pierwsza część oddanej wiedzy Pani jest wartością dodaną. Konkrety, hasła, jasne kroki, super?
Pozdrawiam i dziękuję ?
Dziękuję bardzo i zapraszam do lektury kolejnych wpisów i czerpania z wiedzy 🙂